My Noble Family Is Headed for Ruin, so I May as Well Study Magic in My Free Time
Title ID:
53913
Alt name(s):
  • Botsuraku Yotei no Kizoku dakedo, Hima datta kara Mahou wo Kiwamete Mita
  • 没落予定の貴族だけど、暇だったから魔法を極めてみた
Author:
Artist:
Demographic:
Format:
Theme:
Rating:
  • 7.41
  • 7.16
  • 222
Pub. status:
Ongoing
Stats:
  • 100,191
  • 10,334
  • 3
Description:
A man who was enjoying an evening drink got transferred to the body of Liam, the fifth son of a nobleman from another world.

"I spent easy days practicing the magic I had longed for, and learned not only attribute magic, but also how to summon spirits, obtain powerful familiars, and ended up mastering even the most difficult magic!"

He became an adventurer aiming for independence from his parents' house, which was scheduled to fall, and before he knew it, he became a higher-ranking aristocrat rather than one of the best magicians in the world.
Reading progress:
  • Volume 0/?
  • Chapter 0/?

You need to log in to comment.

Post comment
Avatar
This looks like shit, but Imma read it anyway.
Avatar
Seems ok
Avatar
Using prime number just to make it look smarter huh hahaha. No reason whatsoever, just let it be as that world logic will only make it look stupid as we connecting it into our world. Learn from "mahouka koukou no rettousei" if you want to incorporate math and science into magic.
Avatar
Chapter 3, the secret message is written in the language from Atlantis the Lost Empire
Avatar
@Deer_Baby NGL, that was a really good analogy. Respect.
Avatar
The plot idea was..nice and typical. But the pacing of the events ( way too fast) basically made it poor. He got super-attached to his mentor way too fast. Imagine someone tripping and skinning their knee, crying about the pain (ㆆ_ㆆ). The maid then comes in with a first aid kit and dresses the wound. Their friend then helps them get back inside with their injured leg. While walking, a butterfly lands on the person and makes them laugh as it lands on their nose. That person than decides to never forget what the butterfly did for them, dedicting a memeorial in its honor, ignoring the contribution of the maid and friend . That is basically what the character's emotions are like.
Avatar
well, i'd say its pretty generic at a glance, what i'm most interested is how this getting so much views per chapter. might read it. don't know if others will read it tho. im a trashman myself so im okay about it.
Avatar
meh
Avatar
Art: Average. Only gripes are that it sometimes depicts him looking older than his actual age.
Plot: Generic. Your average isekai, nothing to see here.
Story: Bad. It keeps on jumping from one topic to another, some aren't even important, they make minor details seem major and vice versa, it has those "Hehe, interesting." and "NANI!?" moments when nothing particularly amazing is going on, author tries to make character look epic, just kinda comes off as cringe, pacing is bad, events are so random... unexpected? Despite everything that I'm listing, it's not terrible. Just disappointing.
Avatar
A grown up, probably from Japan, who never heard of prime numbers? Suuuure super realistic. Nothing you learn in jr high or even before
Avatar
Incredibly boring. An isekai that doesn't need "isekai" since it adds no element to the story. But that's not really that big a deal since it's just a way to crap out of having to show a childhood that led to a smart kid. What matters is that the chapters so far are exemplary examples of mediocrity. A collection of cliches that make it obvious it's a collection of cliches. Nothing new. No exploration into any elements that are beyond the overused tropes. A waste of time to read.
Avatar
For those who are wondering what prime numbers are, Prime numbers are numbers that has no other factors except for 1 and the number itself. For example, you can only get 13 if you multiply 13 and 1. But you can 14 by multiplying 14 & 1, and 7 & 2, therefore, 14 is not a prime number. :)
Avatar
This description is basically "I'm the 8th Son"

I bet this guy defeats a dragon and marries a princess at some point lol

@einjineer I see what you did there :3
Avatar
@Lolzers from what iv heard around is in japan you have about 5 seconds to draw interest to a reader if that so it's best to get the whole plot in a title than it is to give it a unique name and backstory on the back.
So it's easier to lay it out all in the title
Avatar
I just went here to ask why. Why are authors giving their works such a shitty title like this?
Avatar
That fourth son must be a reincarnated Japanese, because he likes to live a carefree life.
Avatar
Nice. Looking forward to more.
Avatar
Getting hachi-ette vibes...
Avatar
If the author didn't add the statistics, the chapter would be nicer.
Avatar
This isn't bad, but it felt a bit odd, so I checked...

The author of this has like 10 different Isekai novels out now. More than half have been turned into Manga. What's he gonna do, keep trying until he gets an anime? lol

At least they're pretty good. The Goblin and SSS afterlife ones I really enjoy, and the 7777 one feels significantly different, so the guy definitely has a wide range of writing ability.